субота, 22. новембар 2014.

Vino i moda

Kako je lijepo osjećati se kao princeza. Osjećati se mistično, nedodirljivo. Postoje čak i pravila i načini istraživanja vina. Vino se ne može okusiti ako se ne može omirisati tako što ćemo zapušiti nos i uzeti malo vina i grgljati ga u ustima. Ili pak tako što ćemo posle gutljaja vina udahnuti malo vazduha. Svrha vašeg probanja vina jeste isprobavanje izbalansiranosti svih svojstava vina.Drugi gutljaj nam otkriva složenost mirisnih svojstava sa ostalim svojstvima. To može biti ,a ne mora da li je vino dovoljno slatko što se osjeća vrhom jezika. Vino iz toplijih krajeva dostiže veliku sladost. Suva vina mogu sadržati komponente voćnog šećera. Kiselost vina je jako važna za vina iz toplijih krajeva jer ono daje živost lepršavost i ono se osjeća sa strane.Gorkost vina potiče od tanina osjeća se sa obje strane gornje strane.Što vino duže stoji to je bolje jer kiselost se ublažuje i dovodi do izražaja druga svojstva vina. Gorkost se ublažuje i to je posebno važno za crna vina jer tanini nisu teški za gornji dio jezika.Za vina se, zbog toga koristi zrelije voće, sa sazrelim taninima.Slanost se osjeća vrlo malo. I umami naziv za japanski za meso.Sve ovo jeste ništa drugo nego istraživanje vinima što je svojstveno i modi. Rimljani vunu daju mnogo na kvalitetu istražujući kvalitet zemljišta i kvalitetu ploda.
Za modu je pret- a- porte spoj starog i novog spoj dekora i funkcionalnosti.
Ništa nas ne može napraviti princezom kao moda.
Šta sve od nas može napraviti lijepo skrojene i lepršave nježnosti. Nježnost vina budi u nama omamljenost. Iako se vino i moda u mnogome ne slažu, vino je najveći neprijatelj mnogih princezinih haljina, za taj osjećaj probudjen sinergiom dali bi mnogo šta mnogi. Šta bi tako sredjena princeza bez dvorca, a zar konobe vina nisu upravo dvorci ili hramovi vina. U igri zavodjenja moda i vino idu zajedno. U toj igri zavodjenja u mitologiji stare Grčke, grčke žene zavode odjevene u jonskom peplosu na jedno rame i apoptimama sa epopemama, što je ustvari veo, svoje muškarce uz pomoć vina. Grci su imali boga vina Dionisija. Egipćani daju vinu jednu tačku sa kojom se spaja sa modom stil. Crno vino se pije sa crvenim mesom a bijelo vino se pije sa bijelim mesom. Vino se pije polako.
Oni su opčinjeni nakitom, a nakit se pravi od bisera koji se vadi iz dubina mora i traga se za njihovim školjkama baš kao se najbolja vina vade iz morskih dubina.
Ono što očigledno spaja modu i vino jeste istraživanje za novim teksturama vina kao što je miris hrastovine, maline, vanilije, uljana tekstura koju daje glicerin naročito u bijelim vinima. Baš tako se u modi istražuje u materijalima, pa imamo lan kod starih Grka i Egipćana sve do likre koja stvara jednu ekspanziju. Kenzo dodaje egzoteriju. Iako vino ide u mistiku , što je svojstveno i modi, što mu daju hrastova burad i do starosti do trista godina vino kao i moda voli inovacije pa tako najbolja vina se čuvaju u bocama za šta je zaslužan Englez Digbi što novije bure od hrasta to bolje vino da se ne bi zadržala hrastovitost previše, miris hrastovine. Modu i vino spaja štetnost koliko god nešto bilo štetno po nas u modi ono se ne gubi. Sve za ljepotu, pa tako i vino koliko god se osjećamo omamljeno da ga pijemo i istražujemo u njemu, to je kao hodanje po oblacima.
Kao što se u modi istražuje u oblicima kao na primjer korzet kojim je bio opčinjen Charles Worth tako imamo različit oblik čaša za posebna vina.
Dakle lepršavost, inovacija, omamljenost, mistika, stil sve je to što spaja vino i modu.

Нема коментара:

Постави коментар

Be part of my team